آزادگان مصداق صابرین در قرآن هستند   
کد خبر: 3739104
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

آزادگان مصداق صابرین در قرآن هستند   

گروه فرهنگی- امام جمعه موقت خرم‌آباد آزادگان را تا ابد مایه افتخار نظام اسلامی ایران برشمرد و گفت: آزادگان مصداق صابرین در قرآن هستند.  

 
آزادگان مصداق صابرین در قرآن هستند  به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه های نمازجمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر، با اشاره به اینکه آزادگان مصداق صابرین در قرآن هستند که خداوند می‌فرماید پاداش صابرین با من است، آزادگان را مصداق اهل فلاح و رستگاری دانست و افزود: آزادگان تا ابد مایه افتخار نظام خواهند بود.
وی آزموده شدن و آزمایش شدن بندگان الهی را از بیان‌های عمومی در قرآن دانست و با ذکر این مطلب که در روایات آمده است مثل مومن مانند ساقه گل و گیاه است که در معرض امتحان است، اطهارکرد: انبیای الهی در امتحان شدن پیشگام بودند چراکه وجود پیامبر اکرم(ص) که برترین مخلوق عالم است بیشتر از همه امتحان شد.
 
امتحان‌های سخت الهی درجه و معیار رشد مومن است
 
وی امتحان‌های سخت الهی درجه و معیار رشد مومن عنوان کرد و با ذکر این مطلب که مومن به وسیله بلا امتحان می‌شود، خاطرنشان کرد: خدا وقتی می‌خواهد مومنی را بالا ببرد او را غرق در امتحان می‌کند کمالینکه خداوند همه انسان‌ها را امتحان می‌کند اما به شرط تقوا نصرت خداوند نزدیک است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه دو سوال سیاسی در فضای عمومی جامعه حاکم است،  اگر ما با آمریکا مذاکره نکنیم جنگ خواهد شد را یکی از سوالات فضای عمومی جامعه عنوان کرد و گفت: به تعبیر امام راحل(ره) جنگ دو پایه دارد این در حالی است که طرف دشمن ما جایی وارد جنگ می‌شود که بداند پیروز است اما می‌داند که اگر یکی بزند ده‌تا خواهد خورد لذا جنگ منتفی است.
وی، سوال چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم را از دیگر سوالات فضای عمومی جامعه دانست و با ذکر این مطلب که بسیاری از کشورهایی که نوکر آمریکا بودند و امروز در تحریم هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا متکی به سه عنصر زور نظامی، پولی و رسانه‌ای است و هیچگاه از اهداف خود کوتاه نمی‌آید.
متقی‌نیا با اشاره به اینکه طرف مذاکره ما نقد می‌خواهد و به ما وعده تحویل می‌دهد در مرحله آخر زیر تمام وعده‌های توخالی می‌زند، اظهارکرد: مردم زیر بار مشکلات اقتصادی هستند این در حالی است که عمده مشکلات ریشه در داخل کشور دارد. مشکل مدیریت داخلی است و برای حل مشکلات داخلی راه‌حل داخلی وجود دارد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نباید سیاسی شود بلکه  قاطعیت در برخورد با اخلال گران اقتصادی باشد، افزود: خیانت کسی که احتکار می‌کند از ناوی که به هواپیمای مسافربری شلیک کرد بیشتر است.
وی با تاکید بر ضرورت برخورد مقاطع با دانه درشت توسط قوه قضائیه، ادامه داد: قوه قضائیه اولین قاضی متخلف را خودش معرفی کند.
متقی‌نیا با بیان اینکه دشمن تمام حیثیت مردم را مورد هدف قرار داده است، اضافه کرد: با سرباز اقتصادی ترامپ نباید مماشات کرد لذا دادگاه‌های پرونده‌‌های اقتصادی در استان‌ها نیز تشکیل شود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد ضمن محکوم کردحمله هواپیماهای سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی، اظهارکرد: گرامی داشت پیروزی حزب الله همیشه گفته شود.
وی با اشاره به اینکه اخباری از شورای شهر به گوش می‌رسد که باعث نارضایتی مردم است، شهادت امام باقر(ع) را از دیگر مناسبت‌های هفته است که باید باشکوه‌ خاص برگزار شود.
 
انتهای پیام
captcha